Europa-Park kan terugkijken op een jaar vol superlatieven. Voor het eerst bezochten meer dan 4,5

miljoen mensen Duitslands grootste attractiepark. Behalve uit Duitsland, Frankrijk en Zwitserland

kwam de stijging ook uit Oostenrijk, Oost-Europa, Arabië en de Benelux. 2012 was ook het

jaar met het grootste investeringsvolume van het park: het vijfde themahotel “Bell Rock” werd

geopend evenals de elfde achtbaan “Wodan – Timburcoaster”. Beide toevoegingen gooiden hoge

ogen bij de bezoekers.

Jaar op jaar stijgen de bezoekersaantallen van Europa-Park. Ook afgelopen jaar werd een nieuw

record gezet: de tellers bij de ingang registreerden meer dan 4,5 miljoen bezoekers. Hiermee behoort

Europa-Park tot een van de best bezochte parken van Europa. Ook steeds meer bezoekers uit België

en Nederland bezoeken het park. In de afgelopen paar jaar is het bezoek uit de Lage Landen zelfs

verdubbeld.

Bezoekers zijn vol lof over het aanbod van Europa-Park. Directeur/eigenaar Roland Mack: “Bijna

90% van onze gasten zijn herhalingsbezoekers. Dat is de beste bevestiging van ons concept. Ik

ben met name trots op de hoge waarderingscijfers van onze gasten”. Ook op de Nederlandstalige

beoordelingssite “Zoover” krijgt Europa-Park van alle attractieparken het hoogste cijfer: een 9,5. Op

de vakdag van de Vakantiebeurs in Utrecht zal Europa-Park dan ook de Zoover-Award voor beste

attractiepark in Europa in ontvangst kunnen nemen.

De nieuwe toevoegingen droegen zeker bij aan het succes van 2012. Themahotel “Bell Rock”, dat op

12 juli opende, mocht al 100.000 gasten verwelkomen. De bezettingsgraad van de vijf hotels komt

daarmee op zo’n 95%. Door het grote aanbod aan attracties en de bijzondere themahotels groeit

Europa-Park meer en meer uit tot een bestemming voor een korte vakantie.

De houten achtbaan “Wodan Timburcoaster” trok ook extra bezoekers naar het attractiepark in

Rust. Sinds de opening op 31 maart 2012 hebben 2,5 miljoen mensen een ritje gemaakt in deze 1050

meter lange en 40 meter hoge achtbaan.

Het park opent voor de 39ste keer weer op 23 maart 2013. Vanwege de toenemende interesse van

Nederlandstaligen is besloten voor het eerst ook een brochure in de Nederlandse taal uit te brengen.

Naast informatie over het attractiepark is er veel aandacht voor de diverse verblijfsmogelijkheden.

Brochures kunnen snel en makkelijk aangevraagd worden via www.europapark.de/aanvraag.

Een welverdiende mijlpaal, zou ik willen zeggen. Het mooie van het park is, dat ze de capaciteit ook altijd goed benutten en dus er ook ruimte is voor deze groei.